יום רביעי, 14 בדצמבר 2011

לוח המודעות החרדי: חתונה עצמית, מצביא גדול וטמבלוויזיה



הנה כמה פנינים שלוקטו לאחרונה על ידי שליחי עונ"ש בחצרות הקודש בירושלים ובבני ברק.

א. נישואין עצמיים

המודעה הזו צולמה בבני ברק על ידי רפי מן. היא מופיעה בשמו של ארגון בשם 'שהשמחה במעונו', ומעודדת נישואים בשיטת 'עשה זאת בעצמך'. הדברים העילגים הללו מיוחסים לרב נתן צבי פינקל, ראש ישיבת 'מיר', שנפטר לפני חודשיים (8 בנובמבר 2011), ומכאן שהמודעה נדפסה ממש לאחרונה.


לקורא הזר לא כל כך ברור מה הם בעצם רוצים, אבל זוהי קריאה נרגשת לבחורים צעירים שלא להכביד על ההורים מבחינה כספית. כידוע, בחוגי חרדים, שבהם גיל הנישואין נמוך יחסית, מוטלות כל הוצאות החתונה, דירה וריהוטה  על הורי הזוג, ובמיוחד על הורי הכלה כאשר החתן נחשב משום מה ל'עילוי' ('תן דירה  קבל חתן'). דבר זה מקובל במיוחד בחוגי ה'ליטאים', ולכן כל 'גדולי התורה' החתומים על הכרוז הקורא לריסון עצמי הם 'ליטאים'.

ומי שינהג כך יזכה לסע"ד  אין הכוונה חלילה לביקור של פקידת הסעד אלא לסייעתא דשמיא  ויצטרף (לפי מה שכתבו בביאור א') ל-5,646 'משפחות ליטאיות' שמחות ומאושרות.

ב. המצביא הגדול

המודעה הזו צולמה בידי מוטי שור, ששמח לגלות שגם במאה שערים עושים כבוד למצביאים (באות אל"ף) גדולים:


ואכן, 'המצביא הגדול', אהרן קצנלנבוגן (1979-1894), הוא מן הדמויות המיתולוגיות במורשת הקנאות הירושלמית. הוא היה ליטאי במוצאו, שימש ראש ישיבת 'תורה ויראה' שבלב מאה שערים, ולצד עמרם בלוי (ההונגרי) הנהיג מראשית שנות השלושים של המאה הקודמת את חבורת נטורי קרתא. לאחר שעמרם בלוי הוחרם בשל נישואיו לגיורת רות בן דוד (1963), התפלגו הקנאים ונטורי קרתא הונהגו על ידי קצנלנבוגן עד פטירתו.


אחיו, רפאל קצנלנבוגן, שהיה מראשי פאג"י בירושלים, אמר עליו שאם ר' אהרן היה יודע שקיימת עיר שכולה עובדי עבודה זרה ויש בה בית אחד עם מזוזה  מה שמונע מלקיים בה דין 'עיר הנדחת'  היה מגיע באישון לילה להסיר את המזוזה כדי שתהפוך לעיר הנדחת.


ממשיכו בתפקיד היה חתנו, משה הירש, הזכור לשמצה כ'שר החוץ' של נטורי קרתא.


אם תרצו להשתתף בעצרת הזיכרון יהיה עליכם להתאים את עצמכם לא רק לפרשת השבוע וללוח העברי אלא גם לשעון הארץ ישראלי המיוחד, שמוחזק עדיין על ידי קנאי ירושלים. על מאבקיו 'להציל את היהדות החרדית מלהיטמע בקלחת העבודה זרה הציונית ועובדי גילוליה' תוכלו לשמוע בפירוט בעצרת (אם רק תדעו להגיע בשעה הנכונה).


ג. תשליך הטמבלוויזיה

אין רגע דל בעולם החרדי. הנה 'טקס מרשים' שהחמצנו  'תשליך' טלוויזיות לתוך צפרדעי זבל 'המוכנים לקליטתם'. זהו פֵטיש ידוע מבית מדרשו של הרב אמנון יצחק, והוא חוזר עליו מדי פעם בפעם לשמחת המעריצים.

בתי נטע אסף צילמה את המודעה הזו בשבוע שעבר:


טקס התשליך המשונה והמרגש התקיים ליד בניין הטלוויזיה בשכונת רוממה בירושלים. עם ישראל, שהקדים להגיע בהמוניו עם טלוויזיותיו הכבדות, התברך מפי כבוד הרב, ואין צריך לומר שהגברים והנשים לא התערבבו אלה באלה  כל מגדר ומסלול הכניסה שלו. קטע מהטקס שודר באחד הערוצים שבטמבלוויזיה שלי. לא ספרתי אבל הרושם היה שחפץ המארגנים לא הושלם ואלף טלוויזיות לא הושלכו שם.

אגב הטקס שודר בטמבלוויזיה, כולל בערוץ הטמבלוויזיה באינטרנט של הרב יצחק עצמו:



2 תגובות:

  1. אז עכשיו גם חתונה נחשבות לטומאה?
    תודה רבה על הבלוג הזה, החרדים הם בהחלט "עם" מצחיק, ואף אגיד כת, כי כך לא צריכה להיראות היהדות הנאורה, כך בוודאי לא נראתה היהדות בעבר, ולכן אני לא מבין על מה הם מסתמכים בדיוק, אפילו שלמה המלך אהב להציץ לנשים.

    השבמחק
  2. לא ברור לי למה לא ראיתי ולו LCD אחד נזרק לפח. הדרת לס"דים?

    השבמחק

הזינו את תגובתכם בחלון התגובות. אחר כך פתחו את הלשונית 'הגב בתור:', לחצו על 'שם / כתובת אתר' ורשמו את שמכם (אין צורך למלא 'כתובת אתר'). נא רשמו שם אמיתי (מה יש להסתיר?) או כינוי, והימנעו, ככל שניתן, מ'אנונימי' אם לא הצלחתם להתגבר על הבעיה – רשמו את השם בתוך התגובה.
לבקשה 'הוכח שאינך רובוט' הקליקו על העיגול ואז 'פרסם' – זהו.
מגיבים שאינם מצליחים להעלות את תגובתם מוזמנים לכתוב אליי ישירות ואני אפרסם את דבריהם.
תגובות לפוסטים ישנים מועברות לאישור ולפיכך ייתכן שיהוי בפרסומן.
תגובות שאינן מכבדות את בעליהן ואינן תורמות לדיון – תוסרנה.